ook Partner worden?

U zoekt innovatieve bouwstenen waarmee u als partner elke standaard- of unieke ICT uitdaging kan tackelen? Samen met RoutIT
bent u in staat een dienst op maat
te leveren aan uw klanten.

MEER INFORMATIE
u zoekt een partner?

U zoekt een vertrouwde partner, lokale support, en innovatieve kostenbesparende diensten?

MEER INFORMATIE

Onbezorgd internetten en bellen

RoutIT legt u graag uit welke maatregelen het neemt om de veiligheid en stabiliteit van het netwerk te waarborgen. Hierdoor kunt u als partner of klant onbezorgd internetten en bellen.

Congestie in het netwerk

Indien er op een onverwacht moment een hoge piek in het netwerkverkeer optreedt, kan het voorkomen dat (lokaal) congestie ontstaat. Bijvoorbeeld bij een groot internationaal incident, zoals een terreuraanslag of een natuurramp.

Hierdoor ervaart u mogelijk een tragere internetverbinding. RoutIT maakt binnen het internetverkeer geen onderscheid in verkeersstromen. In geval van congestie, ondervindt iedere gebruiker dezelfde vertraging.

Om de kwaliteit van bellen via het internet zo veel mogelijk te garanderen, biedt RoutIT de aanvullende dienst Quality of Service Voice. Dit betekent dat telefonie voorrang krijgt op het internetverkeer.

Beveiliging van het netwerk, uw apparatuur en diensten

In toenemende mate maken klanten gebruik van internetdiensten. Daarom beschermt RoutIT zijn partners, klanten en het netwerk met de volgende beveiligingsmaatregelen:

  • Maatregelen tegen misbruik
    Indien er misbruik wordt geconstateerd vanaf uw aansluiting, veroorzaakt door bijvoorbeeld virussen of kwetsbare servers, zal RoutIT contact met de partner opnemen om het probleem samen met de partner op te lossen. Bij hoge uitzondering kan RoutIT besluiten de internet aansluiting in quarantaine te plaatsen.
  • Bescherming tegen een Distributed Denial-of-Service (DDoS) aanval
    Indien er een DDoS-aanval plaatsvindt op het RoutIT netwerk, grijpt RoutIT in door dit verkeer te onderscheppen en te blokkeren. Hiermee beschermt RoutIT zijn netwerk en vermindert hierdoor het risico op grootschalige dienstonderbreking voor alle klanten.
  • Tegengaan van ongevraagde berichten (spambestrijding)
    RoutIT past spamfilters toe op zijn e-maildiensten en e-mailservers. Het kan voorkomen dat er buiten uw medeweten spam vanaf uw IP-adres wordt verstuurd. In dit geval wordt uw IP-adres op een blacklist geplaatst van de mailserver en kunt u geen email meer versturen vanaf uw aansluiting. Deze vermelding op een blacklist verdwijnt ook weer indien uw aansluiting niet meer wordt misbruikt.
  • Blokkade poort 25
    Om te voorkomen dat RoutIT,  RoutIT partners en klanten schade wordt toegebracht doordat er vanuit het RoutIT netwerk spam wordt verstuurd of ontvangen, is inkomend verkeer op poort TCP 25 (SMTP) naar het RoutIT netwerk geblokkeerd. Met het RoutIT netwerk worden alle publieke IP-adressen bedoeld zoals toegewezen door het RIPE aan RoutIT. Dit betekent dat mailservers die zich buiten het RoutIT netwerk bevinden geen verbinding kunnen maken met mailservers die zich binnen het RoutIT netwerk bevinden. Er kan dus niet direct mail worden afgeleverd.

Tot slot zal RoutIT de toegang tot bepaalde sites nooit blokkeren, tenzij een gerechtelijk bevel RoutIT daartoe dwingt.