KPN koopt resterend belang in ICT-dienstverlener RoutIT

Koninklijke KPN N.V. (“KPN”) heeft het resterend belang van 87,5% in RoutIT overgenomen. Door de transactie is KPN 100% eigenaar geworden van RoutIT, een leverancier van ICT-totaaloplossingen voor het midden- en kleinbedrijf.

KPN nam in 2012 een belang van 12,5% in RoutIT met de optie om op termijn het resterende belang over te kunnen nemen. RoutIT wordt sinds 2012 volledig geconsolideerd in de financiële rapportage van KPN. De transactie is per 1 april 2016 afgerond. Financiële details worden niet bekend gemaakt.

Frank van der Post, CCO van KPN: “De overname van het resterende belang in RoutIT onderstreept het succes van de samenwerking met RoutIT en de kracht van het partnernetwerk. Samen met de partners van RoutIT kunnen we elk midden- en kleinbedrijf in Nederland een volledige werkplek bieden. Daarmee ontzorgen we ondernemers zodat zij zich nog beter op de groei van hun bedrijf kunnen focussen.”

Marc Kruijs, die samen met Paul Velders de directie vormt van RoutIT, vult aan: “Samen met partners en KPN blijft RoutIT vooroplopen in de markt met vernieuwende oplossingen op het gebied van internet, cloud en communicatie. Voor klanten verandert er niets, en de bekende RoutIT-partners blijven deze diensten onder eigen label, of onder het merk KPN aan hun mkb-klanten aanbieden.”

RoutIT is opgericht in 2000 en biedt innovatieve diensten op het gebied van internet, cloud, connectiviteit- en communicatie oplossingen. Dit doet RoutIT uitsluitend via lokale ICT-partners. De samenwerking tussen RoutIT en KPN leidde in 2013 tot de introductie van KPN ÉÉN, een ICT-totaaloplossing voor het mkb met één contract, één factuur en één helpdesk. Inmiddels bedient RoutIT ruim 100.000 mkb-klanten via meer dan 1.500 lokale partners.

Het in Ede gevestigde bedrijf, dat zelfstandig onder de naam RoutIT in de markt blijft opereren, heeft ca. 100 medewerkers en realiseerde in 2015 een jaaromzet van ongeveer EUR 90 miljoen.

ook Partner worden?

U zoekt innovatieve bouwstenen waarmee u als partner elke standaard- of unieke ICT uitdaging kan tackelen? Samen met RoutIT
bent u in staat een dienst op maat
te leveren aan uw klanten.

MEER INFORMATIE
u zoekt een partner?

U zoekt een vertrouwde partner, lokale support, en innovatieve kostenbesparende diensten?

MEER INFORMATIE